نمایش نوار ابزار

سید شیخ سلطان خلیفه محمد المحمد کسنزان حسینی (قدس الله سره)

سپاس و ستایش خدا و سلام و درود کامل بر حبیب و برگزیده وصف و وحی و رسالت و حکمت خدا و سلام و درود بر یاران و دوستداران او،

اما بعد از ستایش خدا، بی‌شک سید شیخ محمد کسنزان حسینی قدس الله سره شیخ طریقت علیه قادری کسنزانی در جهان است

ایشان از سرشناسان عراق و جهان اسلام و ستاره‌ای از ستارگان آسمان اهل اندیشه و عرفان است و ایشان نه تنها به خاطر اینکه شیخ طریقت صوفیه هستند بلکه با داشتن صلاحیت‌های ذاتی توانسته‌اند در زمینه‌های دینی، سیاسی، اجتماعی و علمی پیشتاز باشند، شیخ سید از خانواده حسینی هاشمی یکی از شاخه‌های شجره طیبه محمدی مصطفوی است که اصل آن ثابت و فرع آن در سماء می‌باشد.

و شیخ سید محمد پسر سید عبد ﭐلکریم پسرسید عبد القادر پسر سید عبد کریم شاه کسنـزان پسر سید حسین پسر حسن پسر سید عبد الکریم پسر سید اسماعیل ولیانی پسر سید محمد نودهی پسر سید بابا علی الوندرینه پسر سید بابا رسول الکبیر پسر سید عبد السید ثانی پسر سید عبد الرسول پسر سید قلندر پسر سید عبد السید پسر سید عیسى الاحدب پسر سید حسین پسر سید بایزید پسر سید عبد الکریم اول پسر سید عیسى برزنجی پسر سید بابا علی همدانی پسر سید یوسف همدانی پسر سید محمد منصور پسر سید عبد العزیز پسر سید عبد الله پسر سید اسماعیل محدث پسر امام موسى کاظم پسر امام جعفر صادق پسر امام محمد باقر پسر امام علی زین العابدین پسر امام حسین پسرامام علی بن ابی طالب کرم الله وجهه و سیده فاطمه ﭐلزهراء علیها السلام دختر رسول ﭐلله وخاتم الأنبیاء والمرسلین محمد ﭐلمصطفى ﷺ می‌باشد.

اما درباره لقب کسنزان که بر خانواده شیخ سید قدس الله سره اطلاق می‌گردد؛ کسنزان لقبی است که به جد آنان، شخصیتِ ولی صالح و عابد زاهد سید عبدالکریم اول قدس الله سره اطلاق می‌شد و واژه کسنزان یک واژه کردی است به معنای شخصی که هیچ کس حقیقت او را نمی‌داند و علت اطلاق این لقب بر این سید مبارک، قطع ارتباط او از مردم به مدت چهار سال است که در این مدت در یکی از کوه‌های (قارداغ) در حالی که از نزدیکی با پروردگار خود لذت می‌برد و با عبادت خدا انس گرفته بود تنهایی گزید و هنگامی که از مردم درباره شیخ قدس الله سره، سوال می‌پرسیدند، می‌گفتند: «کسنزان»، بنابراین این لفظ به عنوان لقبی بر این سید گرانقدر جاری گشت و سپس این لقب بر فرزندان و نوادگان ایشان اطلاق شد، چنانچه که بر زبان‌های مردم به عنوان اسمی برای طریقت علیه قادری کسنزانی جاری گشت طریقتی که آن را این شیخ بزرگ و فرزندان و نوادگان پس از او پایه‌گذاری کردند.

و اسم کسنزان همان لقب خانوادگی است و اسم یک طریقت است و معنای اصطلاحی دارد، و اما اسم عشیره و قومی که خانواده شیخ محمد قدس الله سره به آن می‌رسد عشیره‌ سادات برزنجی است پدر بزرگوار این عشیره شیخ عیسی برزنجی است و اولین کسی است که در برزنجه شمال عراق سکنا گزیده و خداوند به ذریه‌ی او برکت دهد و آبروی دنیوی و اخروی عطا نماید و سادات برزنجی امروزه از بزرگترین عشیره سادات بزرگ در شمال عراق است

ولادت و بزرگ شدن ایشان: شیخ سید محمد کسنزان حسینی قدس الله سره در روستای کربچنه از توابع ناحیه سنگاو استان کرکوک در شمال عراق در صبح جمعه ۱۴ ماه صفر سال ۱۳۵۸ هجری مقارن با ۱۵ ماه نیسان سال ۱۹۳۸ میلادی به دنیا آمد و روستایی که ایشان در آن متولد شد جایگاه مشایخ طریقت کسنزانی بود، و ایشان سال‌های ابتدایی را در آنجا سپری کرد و پدر او شیخ سید عبدالکریم کسنزان قدس الله سره بود کسی که مشیخت از جانب برادر بزرگش شیخ زاهد صاحب خلوات، شیخ سید حسین کسنزان قدس الله سره به او بخشیده شد و شیخ سید حسین کسنزان نیز کسی بود که به او لقب سلطان اطلاق شده و هنوز هم می‌شود و سلطان حسین قدس الله سره همان کسی است که فرزند تازه متولد شده‌ی شیخ عبدالکریم قدس الله سره را محمد نامید و به او بشارت داد که ولی زمان خود خواهد شد و در طریقت صاحب سلطنت و جایگاه معنوی واسعی خواهد گشت

شیخ قدس الله سره در این فضای معنوی و در این آرامش تحت حمایت اولیاء بزرگی بزرگ شد که همیشه در حال رکوع و سجده و تسبیح و اندیشه و تدبر بودند و در همه‌ی زمینه‌ها دارای مواضع ملی تاثیر گذاری بودند، سلطان حسین قدس الله سره از فرماندهان ارتش‌هایی بود که از شیخ‌ها و افراد برجسته طوایف تشکیل شده بود آن هم به رهبری سیدی بزرگ و مجاهد به نام شیخ محمود حفید که آوازه‌اش در همه‌جا انتشار یافته کسی که در زمان اشغال عراق در برابر انگلیسی‌ها ایستادگی کرد و سلطان حسین قدس الله سره نبرد کربچنه ضد انگلیسی را که بعد نبرد «دربند بازی» صورت گرفت فرماندهی کرد

که در آن انگلیس شکست خورد و فرمانده ارتش آنجا (کاپیتان مار) به اسارت درآمد و سلطان حسین قدس الله سره در این نبردها همانند قهرمانانی که در تاریخ به آنها اشاره شده عمل کرد در آن زمان شیخ محمد هنوز متولد نشده بود زیرا سلطان حسین پسر بزرگ شیخ عبدالقادر کسنزان قدس الله سره بود عابد، زاهد، قهرمان و مجاهدی بود که جنگ‌های ضد روس را در مرزهای ایران در منطقه بانا فرماندهی کرد و در جنگ میدان با روسای قبیله‌های کردی و سادات برزنجی مشارکت نمود

اما شیخ عبدالکریم قدس الله سره پدر شیخ سید محمد کسی است که مشیخت طریقت را سرپرستی کرد و از بزرگان شخصیات دینی و اجتماعی بود و به دست او تعداد مریدان افزایش یافت و آفاق در ارشاد و تربیت و سلوک گسترش یافت

و در این فضای پر از معنویت و اخلاق و آرمان‌ها شیخ ما قدس الله سره بزرگ شد و از این چشمه طاهر، آبی پاک و گوارا نوشید و با فضیلت تمام تربیت یافت

علم آموزی ایشان: شیخ محمد کسنزان قدس الله سره طریقت را از پدر خویش فرا گرفت و در کنار طریقت علوم تصوف را با دائره المعارف وسیع آن اخذ نمود و ایشان صاحب قدرت فکری و معنوی بسیار ممتازی بود که این قدرت در زمان دانش آموزی و فراگیری علمشان تحصیل و تکامل یافت زیرا ایشان علوم شرعی و عربی را از دست بزرگان علم عصر خویش و فقهای زمان خود در مدرسه دینی پدربزرگش کربچنه آموخت و علوم عربی و اسلامی را از علمای آنجا از جمله ملاکاکا حمه سیف الدین و ملا علی مصطفی ملقب به علی لیلان و ملا عبدالله عزیز کربچنی فراگرفت

سپس شیخ قدس الله سره تنها به این موارد اکتفا نکردند بلکه این گنجینه علمی را با مطالعه‌ی فراوانی که امرمهم اول ایشان به شمار می‌رفت توسعه دادند، و شیخ کتابخانه علمی نادری با هزاران جلد کتاب و نسخه‌های خطی داشت که همه را با سختی فراوان گردآوری کرده و وی هفده سال به طور مداوم نسخه‌های خطی و کتابخانه عمومی اوقاف و کتابخانه حضرت قادری شریف را بازبینی می‌کرد و از آغازساعت رسمی وارد کتابخانه میشدند تا پایانش خارج نمی‌گشتند

بنابراین علاوه بر علم تصوف و قدرت‌های معنوی خود، دارای فیض ربانی بود، زیرا شیخ محمد کسنزان قدس الله سره سال‌های زیادی به همه این علوم و قدرت ها با مجاهدت و ریاضت‌های فراوان پایبند بود، و به علوم نقلی تصوف با درس و مطالعه متعهد بود و بزرگترین شاهد این امر همان دستاورد بزرگ ایشان دایره المعارف کسنزان است که در آن، آنچه را که اهل تصوف نام برده‌اند وجود دارد و در زمینه خود بی‌نظیر است

جلوس ایشان بر سجاده مشیخت: بی‌شک جلوس بر سجاده مشیخت از منظر اهل طریقت همان انتخاب و تعیین علوی است که به فرمان خداوند عزوجل جاری می‌شود و خدا به رسول خود سرور ما محمد نیز دستور داد و هر کس برای این امر مهم و مقدس انتخاب شود دائماً در موضع لطف و نظر و مراقبت خداوند قرار می‌گیرد و خداوند او را سرشار از انوار می‌کند و در هر چه که بخواهد او را یاری می‌نماید تا شایسته وراثت محمدی باشد و بتواند امر خطیر هدایت مردم به راه حق و ایمان را به سرانجام برساند و بتواند مردم را با حکمت و موعظه به خدای عز و جل فرا بخواند و خیر و نور و صلح و آشتی را میان مردم برقرار کند و به امر مهم امر به معروف و نهی از منکر و تربیت معنوی پیروان و مریدان بپردازد

و این موارد درباره شیخ قدس الله سره نیز صادق بود چرا که حضرت شیخ سید عبدالکریم کسنزان قدس الله سره در آخرین زیارتش از ضریح‌های مشایخ گرانقدر در روستای کربچنه شیخ سید محمد قدس الله سره را نیز همراه خود کرد و در آن زیارت تعداد زیادی از علما و درویش‌ها و پیروان و مریدان حضور داشتند

و پس از اینکه حضرت شیخ عبدالکریم قدس الله سره مراسم زیارت را به پایان رساند نشست و در چهره مبارک ایشان نشانه‌های شادی متجلی بود و فرمود: (ای فرزندان دراویش من از امروز شیخ سید محمد شیخ شماست، و این دستور معلمان و اساتید ماست، و هر کس او را اطاعت کند ما را اطاعت کرده، و هر کس او را دوست بدارد ما را دوست داشته، و هر کس از دستور او سرپیچی کند از دستور ما خارج گشته است)

سپس رو به ضریح‌های مشایخ می‌فرماید: (من اکنون با شما وداع می‌کنم و این آخرین زیارت من از شما خواهد بود و با اشاره به پسر بزرگ شیخ محمد می‌گوید: این وکیل شماست که خودتان انتخابش کردید)

این اتفاق، خبر انتقال مشیخت طریقت از حضرت شیخ عبدالکریم قدس الله سره به حضرت شیخ محمد کسنزان قدس الله سره بوده و آنچه که شیخ عبدالکریم قدس الله سره خبر داده بود مبنی بر اینکه این زیارت آخرین زیارت پدران و اجداد ایشان است محقق گشت، و ایشان در سال ۱۳۹۸ هجری مصادف با ۱۹۷۸ میلادی پس از آخرین زیارت خویش با مدتی کوتاه به رفیق اعلا پیوست، شیخ محمد عمر قره‌داغی رحمه الله رئیس عالمان سلیمانیه در مراسم شیخ عبدالکریم قدس الله سره وفات ایشان را تاریخ‌نگاری کردند و گفتند: «ای عبدالکریم وفات شما مصیبتی است و تاریخ شما ۹۰ ۴۵۳ ۶۶۵ ۱۹۰ است در بهشت جاودان باشید»

وفات ایشان مصیبتی برای دوستداران و خلفا و مریدان و همه مسلمانان بود زیرا ایشان دارای شخصیتی بود که می‌توانست رهبری دو بُعد معنوی و مادی را همزمان نمایندگی کند، و علما و شعرا و ادبا در رثای ایشان و ستایش کسی که جانشین ایشان شده یعنی پسر بزرگ ایشان شیخ سید محمد کسنزان قدس الله سره پرداختند.

و ابیاتی از قصیده‌ای را که شیخ علامه عبدالمجید از علمای عراق و رئیس علمای کرکوک در رثای شیخ عبدالکریم و مدح جانشین ایشان شیخ محمد کسنزان سرود گلچین می‌کنیم: غَابَ عَنْ أَنظارِ أربابِ ﭐلوَفَا
مُرْشِدٌ مِن أهلِ بیتِ ﭐلمصطفى
سیِّـدٌ عنْ سیدٍ عنْ سیـدٍ
کُلُّهُمْ حَازُوا ﭐلعُـلا وﭐلشَـرَفَا
رَحَلَ ﭐلشّیخُ وَقَـدْ أورثـنا
لوعـهً فی قلـبنا وا أسَـفَا
رَحَلَ ﭐلشّیـخُ نَعَـمْ لکـنَّهُ
أسداً خَـلَّف ثُـمَّ ﭐنْصَـرَفا
ذَهَبَ ﭐلشّیخُ وأبْقَى بعـدهُ
ذهبـاً یَعْـرِفُهُ مَنْ عَـرَفَا
لَمْ یَمُتْ شیخٌ تَجَلَّى بعـدهُ
مَنْ حَـذَا حَـذْوَ أَبیهِ وَﭐقْتَـفَى:

ارباب وفا از دیده‌ها پنهان گشت

راهنمایی از اهل بیت مصطفی

سروری از سروران

که همگی عالی و شریف بودند

شیخ هجرت کرد وا أسفا ولی برای ما

نوری را در قلبمان به ارث گذاشت

شیخ هجرت کرد درست، اما او

شیری را جانشین کرد و سپس رفت

شیخ رفت و بعد از او

طلایی باقی ماند که عارفان او را می‌شناسند

زنده بماند شیخی که پس از او

جا پای پدرش گذاشته و از او پیروی کند.

این چنین شیخ محمد کسنزان دو ساله پس از وفات پدرش شیخ عبدالکریم قدس الله سره جانشین ایشان گشت و امور طریقت و ارشاد را برعهده گرفت و خلفا و دراویش با ایشان به عنوان یک استاد و پدری معنوی در سال ۱۳۹۸ هجری مقارن با ۱۹۷۸ میلادی بیعت کردند.

و آوازه شیخ محمد کسنزان دو ساله از همان سال‌های اولیه مشیخت ایشان پیچید و شهرت یافت و مردم از گروه‌های مختلفی به نزد ایشان می‌آمدند، اخلاص و صداقت همراه با شخصیت عالی و صبر ایشان در دعوت به خدای عزوجل دلیلی بر جذب تعداد زیادی از طلاب علوم دینی و دیگران از جمله پزشکان مهندسان و متخصصان در انواع علوم به وی شد.

و طریقت کسنزانی در سرتاسر عراق منتشر شد و شما به سختی می‌توانید شهر یا روستایی را بیابید که در آن تکیه مخصوص مریدان و پیروان شیخ محمد کسنزانی وجود نداشته باشد بلکه این شهرت فراتر رفت و به کشورهای دیگر مانند ایران و ترکیه و جمهوری‌های قفقاز و هند و پاکستان و ایالات متحده آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی رسید که نشان‌دهنده این است که شیخ قدس الله سره زمانی زیادی را در شناخت و تربیت و رشد سپری کرده است.

و شیخ محمد کسنزان قدس الله سره دارای کرامات کثیر و کشوفات روشنی است، اما او از گذشته تاکنون از ذکر آن خودداری می‌کند و اجازه نمی‌دهد کسی در مورد آنها صحبت کند، و به مریدانی که به دنبال کشف و کرامت هستند هشدار می‌دهد، و اظهار می‌دارد که تصوف دارای دو ویژگی است؛ استقامت و سکون و اینکه بزرگترین کرامت، استقامت بر قانون و شرع خداوند است.

خلوت‌های ایشان: حضرت شیخ محمد کسنزان قدس الله سره در زمان پدر خویش وارد چندین خلوت گشت، اما اولین خلوت پس از پدرشان پس از ۶ ماه از بر عهده گرفتن امور طریقت و مشیخت بود که در ۲۰ شعبان سال ۱۳۹۸هجری مقارن با سال ۱۹۷۸ میلادی بود، و در این خلوت تعدادی از دراویش و خلفا ایشان را همراهی کردند به طوری که هر یک از آنان پس از اینکه در سخنرانیِ قبل از ورود شیخ به خلوت، آداب خلوت و دعاهای آن را می‌آموختند، با نیت خالص در خلوت ایشان می‌نشستند.

و در سال ۱۳۹۹ هجری مقارن با سال ۱۹۷۹ میلادی شیخ وارد خلوت دوم گشت و در این خلوت تعداد دراویشی که در خلوت اول با ایشان همراه بودند چندین برابر شد و شیخ آداب خلوت را کاملاً به آنان آموخت و هر یک از آنان با بهره‌ی خود از خلوت خارج گشت.

دستاوردهای علمی و صوفی: در زمینه تحقیق و تالیف و پژوهشهای صوفی دارای تعدادی از تالیفات می باشد که تعدادی از آنها چاپ شده از جمله:

۱- کتاب ﭐلأنوار ﭐلرحمانیه فی ﭐلطریقه ﭐلعلیه ﭐلقادریه ﭐلکسنـزانیه

۲- نشر کتاب: جلاء ﭐلخاطر من کلام ﭐلشیخ عبد ﭐلقادر

۳- کتاب ﭐلطریقه ﭐلعلیه ﭐلقادریه ﭐلکسنـزانیه

۴- قاموس یا دائره المعارف کسنزان که شامل اصطلاحات اهل تصوف و عرفان می‌باشد

شیخ کتاب‌ها و رسائل دیگری دارند از جمله:

الکرامات فی طور جدید

الکسنـزان وﭐلإنسان

التصوف قانون ﭐلسماء ﭐلأول

الدعاء مخ ﭐلعباده

إطاله ﭐلشعر فی ﭐلإسلام

السبحه فی ﭐلإسلام

الخلوه فی ﭐلإسلام

التکایا فی الاسلام

المولد ﭐلنبوی وأهمیته فی ﭐلعصر ﭐلحدیث

البیعه وﭐلمعاهده عند ﭐلصوفیه

دستاوردهای علمی دیگر: سبک جدید در آموزش گاهی متونی را پدید می‌آورد که از مضامین ادبی و مفاهیم اخلاقی به دور است اگر چنین باشد علم ارزش و زیبایی و تاثیر و گستردگی خود را از دست می‌دهد و اگر بین علم و ادبیات فاصله بیفتد هر چقدر هم که گنجینه و ثروت علمی وجود داشته باشد اما باز، شما در تاثیر علم بر اخلاق و سلوک و تزکیه نفس و درستی قلب ضعف شدیدی خواهید یافت، بنابراین در علم شخصی که با ادب آن را کسب نکرده و با اخلاق آن را تهذیب نکرده باشد هیچ سودی وجود ندارد

از اینرو پیوند عمیق و نزدیک میان علم و تصوف تقریبا یک حقیقت ثابت در ذات شیخ محمد کسنزان و اصل طریقت صوفیه ایشان است، و شما نمی‌توانید میان تحقیقات علمی و تجارب صوفیانه ایشان کوچکترین فاصله و تفکیک ببینید، گویی که ایشان در دستان مبارکشان دو کفه ترازو را در حد اعتدال گرفته و هیچ یک از کفه‌ها بر دیگری سنگینی نمی‌کند

و این امر به وضوح در همه دستاوردهایی که حضرت شیخ قدس الله سره تقدیم کرده یا در حال تقدیم آن است دیده می‌شود و از جمله این دستاوردها این است:

۱- تاسیس (دانشکده شیخ محمد کسنزان در دانشگاه)، این دانشکده علاوه بر اینکه بخش علوم شریعت و تصوف و گفتگوی ادیان را دارد، در علوم اقتصاد و سیاست و حقوق و زبان و ریاضیات کاربردی و کامپیوتر نیز بخش‌هایی دارد، بدون شک این دستاورد از دستاوردهایی است که بیانگر تعامل شیخ محمد کسنزان قدس الله سره با مقتضیات عصر خویش و تعامل ایشان با این مطالبات از طریق وسایل مدرن و مناسبی است

و این دانشکده علمی انسانی مانند هسته یک دانشگاه بزرگ می‌باشد که در همه کشورهای متمدن جهان شعبه خواهد داشت چنانچه شیخ قدس الله سره امیدوار است.

۲- دستاورد تقویم اسلامی پیشرو، ما امیدواریم که این تقویم پذیرفته و منتشر شود زیرا شامل یک رساله علمی دقیق در مورد محاسبات مبتنی بر نجوم است.

این تقویم همان تقویم محمدی است تقویمی است که حوادث مربوط به ولادت حضرت رسول اعظم را تاریخ‌نگاری کرده و آن به منزله مظهر جشن دائمی در یادبود ظهور گرانقدر محمدی است و عملی است که حضرت رسول اکرم را مقدس و بزرگ و گرامی می‌شمارد و علاوه بر آن برای پژوهشگران تاریخ اسلام نیز مزیت بزرگی دارد زیرا حوادث و وقایع مربوط به آغاز واقعی تاریخ اسلام را تاریخ‌نگاری می‌کند، و مانند یک راه حل ایده آل برای بسیاری از مشکلات و موانع مطالعه تاریخ است و این تقویم مبارک باطل کننده تقویم هجری نیست بلکه در امتداد آن می‌باشد.

۳- تاسیس (مجلس مرکزی طریقت‌های صوفی درعراق) در زمانی که نشانه‌هایی از تجزیه وحدت عراق، و پراکنده کردن کلمه مسلمانان، پدیدار گشت این مجلس شروع به کار کرد تا کلمه تصوف را در عراق متحد گرداند، و هدف این مجلس؛ انجام وظیفه در قبال پروردگارشان و دین و وطن‌شان به کامل‌ترین صورت است، و همچنین مجلس قصد دارد راه گفت‌وگو و شناخت با بقیه اجتماعات و مجالس و طریقت‌ها و افراد صوفی در جهان را باز کند تا همان وظیفه را در قبال کل جهان به سرانجام برساند، و مسلمانان را علیه تمام کسانی که سعی در نقض حرمت مقدسات مسلمانان به‌طور کلی و تصوف به طور خاص دارند متحد گرداند

و شیخ محمد کسنزان قدس الله سره امید دارد که این مجلس طنین خود را در قلب‌ها و عقل‌های عرفانی و صوفی در جهان بیابد، تا برای تشکیل مجلس مرکزی و بین‌المللی تصوف اسلامی که شعبه‌های اصلی در سراسر جهان دارد اجتماع کنند و همچنین به طور کامل به عنوان مدافعان معنوی در جهت تغییرات جهانی با کاملترین و شرافتمندانه‌ترین شیوه برای حمل پرچم خیر و صلح و محبت میان تمام مردم جهان به وظایف مهم و اساسی خود برسند.

۴- سایت تصوف اسلامی به نشانی(www.islamic-sufism.com)، این سایت، پنجره‌های مدرنی است که از طریق آن توجه شیخ سید محمد المحمد کسنزان قدس الله سره به جهان به سبک صوفیانه‌ی بی‌سابقه و معاصر پدیدار می‌شود تا جنبه‌های درخشان و روشن تصوف اسلامی را به دیگران منعکس نماید.

در این سایت با اینکه جدیدترین برنامه‌های الکترونیکی، و مدرن‌ترین طرح‌های زیبا لحاظ شده، اما عناصر اصالت نیز موجود است، و این از دیدگاه فنی است و اما از دیدگاه فکری، این سایت ویژگی جامعیت و شمول گرایی و زبان گفت‌وگوی متمدن را به عنوان یک گام اساسی در این زمانه و به عنوان پل ارتباطی، و نزدیک کردن فاصله با دیگران فراهم کرده است.

این سایت درهای خود را برای همه مشارکت‌ها و ابراز عقاید و آشنایی بین صوفیان با وجود متفاوت بودن طریقت و تنوع فرقه‌هایشان گشوده است، و همچنین درهای خود را به سوی همه اندیشمندان اسلامی باز کرده کسانی که قصد دارند با انتشار و اظهارنظر و بارور‌سازی متقابل عقاید و دیدگاه‌ها و چشم‌اندازها، اندیشه اسلامی را به سطح تمدنی که شایسته آن است، ارتقا دهند.

امید است که این سایت درهای خود را به روی زبان‌های اصلی جهان بگشاید، و پذیرای تحقیقات و پژوهش‌ها و مقالاتی باشد که روابط فکری و فرهنگی و علمی میان مسلمانان و دیگران را تعمیق و تحکیم بخشد

۵- سایت (طریقت علیه قادری کسنزانی): این سایت نیز یک سایت تخصصی در رویکرد و سبک و اصول طریقت علیه قادری کسنزانی است، و مانند زبان ناطق آن برای جهان می‌باشد، همچنین تصویری است که جوهر و اصل و محتوای این طریقت را بیان می‌کند

۶- دستور تاسیس (مرکز بین المللی تصوف و مطالعات معنوی) این مرکزی است که دستور تاسیس آن را شیخ سید محمد کسنزان قدس الله سره در سال ۱۴۱۵ هجری مقارن با ۱۹۹۴ میلادی داده است، این مرکز در مطالعه در مورد شفای سریع معجزات و کرامات طریقت که وجود ذات الهی را اثبات می‌کند تخصص دارد و همچنین به مقایسه این کرامات و خوارق از یک سو و پدیده‌های فراروانشناسی از سوی دیگر و به اثبات شکست پدیده‌های فراروانشناسی در برابر کرامات و خوارق طریقت می‌پردازد، و علاوه بر این مطالعات دیگری نیز در این مرکز توسط محققان متخصص در حال تحقیق است.

(دکتر نهرو محمد عبدالکریم کسنزان حسینی پسر بزرگ شیخ طریقت)

حاشیه‌ها:

۱- قارداغ: یعنی کوه سیاه؛ منطقه‌ای در نواحی شهر سلیمانیه

۲- دربند بازیان: منطقه‌ای کوهستانی شامل جنگل‌های انبوه؛ واقع در میان استان سلیمانیه و کرکوک

۳- نبرد میدان: میدان منطقه‌ای است واقع در شمال شرق عراق نزدیک مرزهای ایران و عراق

۴- برای دیدن منابع این تقویم در مطالعه تاریخ اسلام می‌توانید به مطالعه در این مورد بپردازید

دیدگاه ها